13.15 De gifbeker was nog niet leeg, dat was duidelijk. Terug in de cursusruimte stond een flip-over op ons te wachten met de woorden: 'duidelijkheid, kaders, leiding/steun, aandacht en steun'. Er volgde een onduidelijk verhaal waarvan bovenstaande woorden waarschijnlijk de kern waren. Ik kreeg een rusteloos gevoel. Ik begon me te irriteren zowel op geestelijk als fysiek gebied. Het 'woelgevoel' begon zich van me meester te maken. Vanaf dit moment heb ik de cursus herhaaldelijk onderbroken met vervelende vragen en opmerkingen. Ik kon hier niets aan doen, want ze hadden het zelf veroorzaakt. We moesten ook nog vertellen of we wel eens een compliment kregen. Dat deden wij. Het verband was definitief zoek.
14.00 Ineens kregen we het over 'basisemoties'. Er zijn er 4, zo leerden wij. Toevallig begonnen ze allemaal met een B. Dat was makkelijk: Boos, Bedroefd, Bang en Blij. Even 'n kort lesje ontwikkelingspsychologie en ook het gegeven dat de 4 basisemoties zowel in- als extern kunnen bestaan. Intern, dat zit het in je. Extern, dan gooi je het er uit. De opdracht was om dit middels een diagram voor jezelf in beeld te krijgen. Zie afbeelding.
Ik heb er zelf geen gemaakt, want ik kwam tot de conclusie dat ik op dat moment of autistisch of schizofreen of beiden moest zijn. Mijn collega was echter heel handig met de aaiPat en wist in korte tijd zijn eigen B's te digitaliseren. Daarna moest er in 2-tallen over gesproken worden. Ik nam mijn 2de duo paracetamols rond 15.24 in. Het kabbelde nog wat voort; er was geluid. De dames vonden het best. We gooiden er nog wat frustraties en klein leed uit. We kregen de vraag voorgeschoteld of we nog dezelfde emoties hadden als toen we vanmorgen binnenkwamen. Bij mij wel. Ik had niets geleerd, was niets wijzer geworden. Niet emotioneel aangetast in welke zin dan ook.
16.31 Het werd tijd om te gaan. Bij het handen schudden ontstond nog een incident: een cursusdame hield mijn hand langer vast dan gebruikelijk en noodzakelijk. Ik wilde mijn hand losrukken, maar dat ging niet direct. Ze zei dat ze mijn hand echt wilde 'hebben'. Ik voegde haar toe dat ze niet zo spastisch moest doen en dat was het dan weer.
Wat een rare mevrouwen! Iedereen weet toch dat er maar twee (2) basisemoties zijn: 1. verward; 2. niet verward. En die beginnen niet met een B.
BeantwoordenVerwijderenGrote genade!
Wat een rare verhalen allemaal. Ga toch wat anders doen.
BeantwoordenVerwijderenWelkom bij Re-Enter
BeantwoordenVerwijderenOnzeker, faalangst, negatieve gevoelens over jezelf?
Moe, gebrek aan levenslust?
Sta je voor een moeilijke beslissing?
Verstoorde familierelaties?
Ouder van een probleemkind?
Relatieproblemen?
Gewichtsproblemen?
Aan werk gerelateerde problemen?
Eenzaam in de wereld?
Burn-out, stress of overspannen?
Een verlies verwerken van een naaste of een kind?
Omgaan met een lichamelijke handicap of ernstige ziekte?
Natuurlijk “weet” je zelf alles, toch is het soms nodig om een duwtje in de rug te krijgen. Om juist de onbewuste oorzaken naar boven te halen en zo weer bij jezelf terecht te komen. Om weer terug op je pad te komen is het goed om gecoacht te worden.
Vaak heb je al na een aantal sessies weer inzicht en uitzicht.
Je bent van harte welkom!
Nu jouw verhaal:
Over mij
Wim Heere
Mislukt ouder, echtgenoot, teleurgesteld onderwijsbeest, muziekman.
Waarom heb je jouw hand niet echt gegeven aan de cursusmeesteres Wim?
Kijk eens naar jouw eigen profiel!
Je kunt haar hand toch zo goed gebruiken!
Voor alle duidelijkheid: Lees dit a.u.b. door een grappige bril.
Vili Ross
huh?
BeantwoordenVerwijderenlijkt wel of jullie gegijzeld waren door 2 doorgedraaide ex leerlingen.
Nog een wonder dat er niet geschoten is.
En meneer/mevrouw Vili Ross, wat heeft dat allemaal met onderwijs te maken? Daar ging het verhaal namelijk over, over onderwijs of was u dat niet opgevallen.
BeantwoordenVerwijderenMarten Hogeweg
Beste Marten.
BeantwoordenVerwijderenWas u niet opgevallen dat het gedeelte van mijn commentaar dat ik heb geschreven vanaf: BEGIN QUOTE) "Welkom bij Re-Enter" T/M "Je ben van harte welkom"(EINDE QUOTE) rechtstreeks is gekoppie-peestut vanaf de voorpagina van de site van de beide cursusmeesteressen? Waarvan eentje zomaar de eerbare hand van deelnemende cursusslaaf Wim onnodig langdurig oneerbaar bezoedelde ?
Dan weet u het nu.
Voor alle "meten is weten" onderwijsvolk volgt hier de link: http://www.re-enter.nl/
van waaruit ik de tekst gekoppie-peestut heb.
Groet Vili Ross (geen meneer, geen mevrouw, mens).
Geacht mens Vili Ross,
BeantwoordenVerwijderenNee, was mij niet opgevallen. Een citaat tussen aanhalingstekens plaatsen wil wel eens helpen.
Marten Hogeweg (meneer)