vrijdag 23 september 2011

Fusie (3)

Het woord po-si-tio-ne-rings-ex-pert maakt nogal wat los her en der, heb ik gemerkt. Ik heb er zelf ook een nachtje slecht van geslapen en de nacht daarna ben ik maar eens flink op stap gegaan. De geest is gelukkig weer gepurgeerd. Hieronder een reactie van mij op Jessica, die het aan de ene kant wel eens was en 'een hoop herkende' in mijn vorige verhaal, maar toch ook vond dat er best plaats moest zijn voor zo'n po-si-tio-ne-rings-ex-pert.

Helaas Jessica, die po-si-tio-ne-rings-ex-pert moet toch echt weg hoor. Kost allemaal te veel geld en het geld moet besteed worden aan lessen voor jongeren, dat vindt zelfs minister Van Verstandsverbijsteringsveldt zelf, denk ik. Bovendien positioneert een school zichzelf door middel van contacten (bedrijven, ouders, instanties etc.) met de buitenwereld en, uiteraard, de leerling die de school levert aan de maatschappij. Daar zijn wij flink mee bezig en dat heeft succes. Wij zijn daar trots op en ik wil in ieder geval niet gehinderd worden door zo’n expert (Wie of wat heeft deze man eigenlijk tot EXPERT verklaard? Z’n vrijdagmiddagvrienden bij de Rotary-club?). Wij hebben geen bijdehand bureautje nodig om ‘onszelf in de markt te zetten en nieuwe inzichten te krijgen’. Dat doen wij zelf en daar worden wij steeds beter in en dat vinden we nog leuk ook.
Bovendien … hoezo positioneren? Er valt niets te positioneren, want een eventuele fusie betekent dat het ROC-monopolie nog verder wordt uitgebreid. Misschien is het zelfs zaak dat de mededingingsautoriteit onderzoek gaat doen of dit allemaal wel zo maar kan.
Misschien dat onze po-si-tio-ne-rings-ex-pert mevrouw Van Verstandsverbijsteringsveldt wat beter ‘in de markt kan zetten’, zodat wij beter kunnen begrijpen wat ze allemaal precies doet en bedoelt, ‘nieuwe inzichten opdoen’ heet dat schijnbaar.