maandag 9 maart 2009

Snakeleather jacket (2)


Munir liet het na een veelbelovende start langzaam maar zeker afweten. Op mijn mailtjes kwam geen bericht terug of een enkel ontwijkend antwoord. Tijd voor harde actie! Op 15 december heb ik hem onderstaand bericht en bovenstaande foto gezonden.
Dear Mr. Munir,

This is your last chance! It seems that you don't want to answer me. This means the following for me:
if you don't answer me in 24 hours, I will post the first negative review on you Ebay site; after that I will bring in every hour one more negative review. Do not underestimate me! I will contact as well the Ebay organization if you don't send the object.
Send me my jacket or give my money back!

Regards,

Wim Heere
the Netherlands

Meisje Marja




Dit is een foto van Marja van Verstandsverbijsteringsveldt (Staatsecretaris van O, C en W). Zij is ondermeer verantwoordelijk voor de gang van zaken in het MBO. Hoe ze op deze functie terecht is gekomen is nog onduidelijk, maar hoogstwaarschijnlijk heeft ze een MAVO-diploma en wast ze zich regelmatig en dan kom je al snel op zo'n post terecht tegenwoordig. Meisje Marja heeft het zowaar gepresteerd om in december 2008 in een korte heldere brief aan te geven hoe de talen- en het rekenen/wiskunde-onderwijs de komende jaren vorm gegeven moest worden. We waren ontroerd!
Omdat Ronald Plasterk de laatste maanden wat op de Zuidpool rondhangt, aan het carnaval vieren is, bij DWDD uitlegt waarom hij eigenlijk zo weing zichtbaar is als minister van O, C en W, een tentoonstelling aan het openen is of anderszins onnutte zaken aan het uitvoeren is, ontbreekt er wat sturing op het departement. Dit heeft dan weer tot gevolg dat Meisje Marja hele lange brieven gaat schrijven (van wel 22 pagina's) waarin een soort masterplan wordt neergelegd. Dit masterplan is dan weer het gevolg van haar brief uit december: als je het niveau van het MBO wilt opkrikken, dan moet je hetzelfde doen in het primaire onderwijs en vervolgonderwijs (VMBO) anders worden de afstanden te groot. Allemaal logisch. Wat niet logisch is aan deze brief, is dat Meisje Marja eigenlijk nauwelijks aangeeft wat dit allemaal betekent op de werkvloer. De inspectie (zie inspectie 1 en 2) heeft eigenlijk wederom vrij spel; 'wij' moeten maar proberen om met de onduidelijkheden goed onderwijs te maken.
Dankjewel Marja, het ga je goed.