D.,
Ergens in oktober hebben we een gesprek gehad over mijn kijk op  de functie codoc. We hebben het daar ook gehad over betrokkenheid en hoe ik kijk  naar het 'regelen van een school'. Ik heb daar onder meer gesteld dat ik me niet  genoeg gesteund voelde door jou en dat ik vond dat het MT te ver van de 'troepen'  af staat. Je hebt dat onderschreven en gezegd dat je daarin ook graag een  verandering wilde zien. Dit is m.i. onvoldoende gebeurd.  Ik heb toen gesteld  dat ik over een half jaar zou komen met een definitieve stellingname v.w.b. het  uitoefenen van mijn takenpakket. Bij deze deel ik je mee dat ik zo snel mogelijk  van al mijn coördinerende taken af wil en terug wil naar de core business,  namelijk lesgeven en alles wat daarmee samenhangt.
Mijn motivatie hierbij  is eigenlijk mijn verhaal van vanmorgen: zonder betrokkenheid kun je niets  veranderen. Ik vind dat wij paternalistisch, arrogant en wereldvreemd denken als  'wij' wel even de problemen bepalen en ook nog denken te kunnen bepalen hoe  'zij' die problemen op gaan lossen en dat alles dan wel zo zal gaan zoals wij  bedacht hebben. Daarnaast vind ik deze visie ook terugkomen in de implementatie  van de NWS. Liever had ik het Helicon-model gezien (op welke manier dan ook  commitment genereren, beginnen en zien waar we uitkomen, risico nemen dus). Dit  is slechts een verschil in visie en dat moet kunnen. Het moet echter niet zo  zijn dat je jezelf verloochent door in die visie mee te gaan.
Totdat er  een nieuwe codoc is, zal ik mijn taken gewoon uit blijven voeren en een nieuwe  codoc inwerken. Ik ga voor de rest ook geen zaken chicaneren of traineren want  ik blijf onderwijs keileuk vinden, met de nadruk op 'onderwijs en met de  mennekes aan de gang zijn',
W.
(wordt ongetwijfeld vervolgd)